LİKYA YOLUNDA 1 HAFTA – 1.GÜN KAŞ (ANTİPHELLOS) – ÜZÜMLÜ KOYU

LİKYA YOLUNDA 1 HAFTA SERİSİNİN İLK YAZISI

Herkese selamlar ;

Yaklaşık 7 gün süren Likya yolu yürüyüşümden bahsetmek istiyorum birazcık. Daha sonra go-proyla çektiğim videoları editleyip paylaşırım. Daha önce Ölüdeniz’den başlayıp Patara’ya kadar yürümüştüm. Bu yürüyüşüme yaklaşık 7 gün ayarladım. Malum sonbahar, hatta kış diyebiliriz. Havalar soğuk ve yer yer sağanaklar başladı. Bu yüzden hava durumunu kontrol edip Kaş’ı uygun gördüm. Yanımda yol arkadaşım Serkan vardı. Aynı zamanda üniversiteden arkadaşım olur kendisi. Kaş, antik Likya adıyla Antiphellos. Aydın’dan Kaş’a bilet alarak yola koyulduk. Sabah 6 gibi Kaş’taydık. Zaten rehberlik gezimde uğradığım Kaş şehri gerek doğasıyla, gerek insanlarıyla beni çeken yerlerden biriydi. Yanımda kaynak olarak Likya yolunu ortaya çıkartan Kate Clow’un Likya yolu kitabı vardı. Kitap tam anlamıyla bir rehber. Ancak 3. senesini doldurduğu için kitaptaki bazı bilgiler güncel değil. Bu rotalarla, yollarla alakalı tabi. Yer yer kaybolsak, zaman kaybetsek de Likya yolu gayet güzel bir şekilde işaretli.

Şimdi gün gün yürüyüşe gelelim.

Kaş’ta güzel bir kahvaltıdan sonra, önce Antiphellos tiyatrosunu görmek istedik.Limana inince, usta işçilik eseri bir Likya mezarı, sizi bekliyor. Zaten Likyalılar, eşsiz taş işçiliğiyle ünlenmişler. Yunan ve Anadolu taş işçiliğini birleştirip, muazzam eserler ortaya çıkarmışlar. Anadolu’nun yerel halklarından biri Likyalılar. Bu mezarın içinde bir evsiz uyuyordu, bizi görünce hemen çıktı içeriden. Daha fazla rahatsızlık vermeden uzaklaştım ordan. Daha sonra, günbatımının muazzam olduğu Antiphellos tiyatrosuna ilerledim, kaya mezarının hemen ordan devam ederseniz 400m ilerde. Günbatımıyla ünlü ama gündoğumu da muazzamdı. Tabi tiyatronun üst basamaklarında sprey boyayla çizilenleri görünce iyice acıdım halimize. Bize bırakılan emanetlere nasıl sahip çıktığımıza üzülerek, tekrar limana döndük. Limanağzı’na giden tekneyi beklemeye koyulduk. Yaklaşık 10 tl. 10 dakika sürüyor. Limanağzı’na varıp ordan, Likya yolu işaretlerini (kırmızı-beyaz) bulduk.

Yürüyüş güzel bir havada başladı..

Önce biraz yükseldikten sonra düzlüğü çıktık ve güzel bir su sarnıcı gördük. Daha sonra güzel bir iniş başladı ve kıyıya ulaştık. Kıyıya paralel kayalardan geçtikten sonra, güzel bir koya vardık. Ulaştığımız yer bir burnun ayırdığı Çoban plajı. Orda 2 tane plaj göreceksiniz. Ordan sonra işaretleri takip ederek, Fakdere’ye ulaştık. Fakdere Tunç Devrine ait Uluburun gemi batığı kazısının yapıldığı yermiş. Neredeyse bütün olarak çıkartılan gemi batığını görmek isterseniz, şuan Bodrum Su arkeoloji müzesinde ve müzenin yıldızı. Burda kullanılan evleri işleten biri de, mevcut. Adı İhsan. Oturup sohbet edip, çay içebilirsiniz. Burdan sonra yol toprak araç yolundan devam ediyor ve yukarda Likya yolu tabelasını görüp, Boğazcık rotasını takip ediyorsunuz. Üzümlü plajına doğru rota taşlık ve yer yer kaçak yapılaşma sonucu yıkılmış kalıntılar göreceksiniz. Yol zevksiz. Bizim enerjimiz ilk gün, ancak Üzümlü’ye kadar yetti çünkü gece hiç uyumadık. İlk günün rehavetiyle, Üzümlü plajına ulaşarak orada kamp attık.

Hadi Be Oğlum

Üzümlü plajında bizi bir sürpriz bekliyordu. Hadi be oğlum adlı filmin çekimine denk geldik. Issız bir plaj beklerken, birçok karavan ve set vardı. Şaşırdık ancak ilk olarak kamp yeri aramaya koyulduk. Zeytinliklerin altına güzelce, çadırımızı kurduk. İnternet çekmediği için filmin oyuncu kadrosuna bakamadım ancak ismine bakınca hiç hoşuma gitmeyen, para için çekilmiş, Türk komedi filmleri geldi aklıma. Daha sonra merakımı gideremeyerek, su isteme bahanesiyle sete gittim ve Kıvanç Tatlıtuğ’un oynadığını öğrendim 🙂 Tatlıtuğ’u göremedik ama ilerde set ışıkları vardı, yüksek ihtimalle ordaydı. Bu arada kendisini tanımıyorum ama orda çok kibar biri, bizi yemeğe davet etti. Bir ihtiyacımız olduğunda da gelmemizi söyledi. İyi insanlar, iyi ki varlar. Güzel anılarla ilk günü bitirip, çadıra girerek, güzel huzurlu bir uyku çektik:)